עושים פוליטיקה עם דפנה ליאל show

עושים פוליטיקה עם דפנה ליאל

Summary: פודקאסט על מאחורי הקלעים של הפוליטיקה הישראלית: דפנה ליאל צוללת לעומק הנושאים העומדים במרכז הפוליטיקה הישראלית, בעזרת פוליטיקאים, פקידי ממשל ואנשי מקצוע.

Join Now to Subscribe to this Podcast

Podcasts:

 [עושים פוליטיקה] דוד בן גוריון – דוק' אבי שילון, מחבר הספר "אפילוג" | File Type: audio/mpeg | Duration: 43:18

את השנים האחרונות לחייו העביר בן גוריון בצריף בשדה בוקר כשהוא מקדיש את זמנו לכתיבת זכרונותיו. בשנים האלה, תחילת שנות ה-70, כבר יכל להסתכל לאחור ולעשות חשבון נפש וגם להסתכל קדימה לעבר העתיד. דפנה ליאל מארחת את ד"ר אבי שילון, עיתונאי ודוקטורנט למדעי המדינה ומחבר הספר אפילוג לשיחה מרתקת ומנסה להבין מה היה חושב דוד בן גוריון על המנהיגים של היום? האם היה לו סיכוי להצליח בפוליטיקה העכשיווית? ואיפה היה ממקם את עצמו מבחינה מפלגתית? בנוסף, בודקת מדוע הצטער על הסטטוס קוו שהוא עצמו התווה? האם היה מוכן לוותר על שטחים? ולמה תמך בעונש מוות למחבלים? ויש גם סקופ- מה גרם לבן גוריון לעמוד על הראש כשאנשים אחרים כבר עמוק בפנסיה? האזנה נעימה! ניר.

 [עושים פוליטיקה] האם יש דבר כזה אידיאולוגיית מרכז? – יאיר לפיד | File Type: audio/mpeg | Duration: 26:10

מאז קום המדינה קמו ונפלו מפלגות מרכז שרובן לא שרדו יותר מקדנציה אחת, ולמעשה חלק גדול מהן היה סידור עבודה למנהיג פופולארי שלא מצא את מקומו במפלגות האחרות. בשיחה עם יאיר לפיד מנסה דפנה ליאל לברר האם באמת יש מושג כזה אידיאולגיית מרכז? והאם הוא בהכרח נקודת האמצע בין השמאל לימין? עשור אחרי קריסת שינוי, מספר לפיד אילו לקחים הפיק מהכישלון של שינוי? מה נמצא בתפריט שהוא מציע ללוקחותיו? והאם הוא עדיין מחוייב לסוגיות דת ומדינה? האזנה נעימה! ניר.

 [עושים פוליטיקה] איך שינתה התקשורת החרדית את כללי המשחק? – יאיר שרקי | File Type: audio/mpeg | Duration: 28:09

הפוליטיקה החרדית עוברת תהליך מרתק - בעוד שהפוליטיקאים החרדים נכונים לפשרות בשורה של סוגיות כגון מתווה הכותל והמרכולים בשבת , התקשורת החרדית, מאלצת אותם להקצין עמדות. יאיר שרקי ודפנה ליאל סוקרים את השינויים במפת התקשורת החרדית  מעידן של תקשורת מגויסת לעידן של תקשורת נשכנית המונעת מחברי הכנסת להגיע לפשרות שבעבר הושגו בקריצת עין. במקביל, לכתם של גדולי הדור והיריבות הפנימית בתוך המפלגות החרדיות גורמים יחד לשינוי מפתיע בפוליטיקה החרדית ובסיכוי להגיע להבנות בסוגיות דת ומדינה שמשפיעות על כולנו. האזנה נעימה!

 [עושים פוליטיקה] פוליטיקה לעשירים בלבד – צבי זרחיה | File Type: audio/mpeg | Duration: 29:03

הקמפיינים של הפוליטיקאים הופכים ליותר ויותר יקרים, והתוצאה היא שיותר מיליונרים הופכים לשחקנים פוליטיים המשיגים בולטות באמצעות כספם. פוליטיקאים אחרים סמוכים על שולחנם של בעלי הון נוספים עם אינטרסים זרים. בפרק הזה דפנה ליאל מארחת את צבי זרחיה, כתב הכנסת של עיתון דה מרקר וביחד הם מנסים להבין איך הפוליטיקאים עושים צחוק מהכללים שנועדו להבטיח בחירות שיוויוניות, איך הכסף הגדול משפיע על קבלת ההחלטות וההנהגה? וגם כמה רעיונות איך אפשר לעשות את זה אחרת. האזנה נעימה!

 [עושים פוליטיקה] איך הפכו הפוליטיקאים לעיתונאים והעיתונאים לפוליטיקאים? – עמית סגל | File Type: audio/mpeg | Duration: 36:47

איך כניסת הרשתות החברתיות והאינטרנט לעולם התקשורת השפיעו על הפוליטיקה? האם העיתונאים הפכו קצת לפוליטיקאים בעצמם? למה התקשורת מעולם לא היתה אובייקטבית? דפנה ליאל מארחת בפרק הזה את העיתונאי עמית סגל, אחד מאנשי התקשורת הבולטים בישראל, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות בערוץ 2, לשיחה מרתקת על הקשר בין פייסבוק, טוויטר, פוליטיקאים ותקשורת.

 [עושים פוליטיקה] הועדה הסודית שמקבלת את ההחלטות החשובות במדינה- תומר אביטל | File Type: audio/mpeg | Duration: 29:09

מהי משמעת קואליציונית? מי מחיל אותה ומה קורה למי שמפר אותה? ובאיזה שלב "סופרים" אותנו, האזרחים? דפנה ליאל מארחת את העיתונאי העצמאי תומר אביטל, האיש מאחורי המיזם "מאה ימים של שקיפות" לשיחה על הועדה הסודית שמקבלת את כל ההחלטות החשובות במדינה שמשפיעות על כולנו.

 [עושים פוליטיקה] למה הסקרים מזייפים? – עדי טימור ומארק מלמן | File Type: audio/mpeg | Duration: 41:27

לכולם ברור שהסקרים הם שחקן משמעותי בזירה הפוליטית, הם גם מכתיבים לא פעם את התנהלות הפוליטיקאים עצמם. למה נדמה שהסקרים הופכים פחות אמינים למרות שהטכנולוגיה הולכת ומשתפרת? האם דווקא השיטות החדשות הן אלה שגורמות להטיות בלתי צפויות? ואיך לפעמים כותרת טובה גם יוצרת מציאות? בפרק הזה, דפנה ליאל מארחת את עדי טימור, מנכ"לית "טימור קונסולטינג" ומשוחחת עם מארק מלמן, מי שנחשב לאחד הסוקרים המובילים בארצות הברית.

 [עושים פוליטיקה – מתוקן] כיצד משפיעים הלוביסטים על חברי הכנסת – שבי גטניו, מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת | File Type: audio/mpeg | Duration: 40:51

ארבע חברות לוביינג בלבד משרתות מאות חברות וארגונים - לעיתים בעלי אינטרסים צולבים - ומשפיעות על חיינו במידה שאפילו הציניקינים הגדולים ביותר יתקשו להשאר אדישים מולה. דפנה ליאל ושבי גטניו משוחחים על מנופי ההשפעה של הלוביסטים על חברי הכנסת, כמה יעלה לנו לשכור חברת לוביינג וכיצד אפשר לתקן את המעוות.

 [עושים פוליטיקה] כיצד משפיעים הלוביסטים על חברי הכנסת – שבי גטניו, מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת | File Type: audio/mpeg | Duration: 35:38

ארבע חברות לוביינג בלבד משרתות מאות חברות וארגונים - לעיתים בעלי אינטרסים צולבים - ומשפיעות על חיינו במידה שאפילו הציניקינים הגדולים ביותר יתקשו להשאר אדישים מולה. דפנה ליאל ושבי גטניו משוחחים על מנופי ההשפעה של הלוביסטים על חברי הכנסת, כמה יעלה לנו לשכור חברת לוביינג וכיצד אפשר לתקן את המעוות.

 [עושים פוליטיקה] מדוע נלחם נתניהו בעיתונות החופשית – רותם דנון, עורך המגזין הפוליטי 'ליברל' | File Type: audio/mpeg | Duration: 44:36

האם מלחמתו של בנימין נתניהו נגד התקשורת היא המלחמה כנגד קיפוח מתמשך כלפי הצד הימני של המפה הפוליטית, או שהיא מלחמה אישית שלו כנגד כל מי שהוא תופס כיריביו? רותם דנון, עורך ומייסד 'ליברל' ובעבר עורך 'חדשות היום' בערוץ השני, משוחח עם דפנה ליאל על יחסיו של ראש הממשלה עם התקשורת עוד מימיו כסטודנט בנג'מין ניתאי בארה"ב, דרך פרשת הקלטת הלוהטת בשנות התשעים, והסיקור התקשורתי של הסכמי אוסלו ורצח רבין.

 [עושים פוליטיקה] הבלוף הגדול של תקציב המדינה – חה"כ סתיו שפיר על האמת מאחורי התקציב | File Type: audio/mpeg | Duration: 38:30

כשהתיישבה לראשונה חברת הכנסת הצעירה סתיו שפיר בועדת הכספים של הכנסת, היא גילתה שכל מה שחשבה שידעה על תהליך העברת התקציב וחלוקת המשאבים של המדינה - כולל "נצחונות" מדומים שלה ושל חבריה במחאה החברתית - הוא בעצם לא יותר מאשר מסך עשן. איך באמת מחולקים כספי המדינה?

 [עושים פוליטיקה] דברים שרואים מכאן, חלק ב': מדוע פוליטיקאים מהימין נוטים שמאלה כשהם מתמנים לראשות הממשלה? ראיון עם ח"כ לשעבר אריה אלדד | File Type: audio/mpeg | Duration: 37:56

חלקו השני של הראיון עם ח"כ לשעבר אריה אלדד יתמקד בדמותו של בנימין נתניהו: מדוע מאמין אריה שהאידיאולוגיה הימנית שספג ראש הממשלה בבית אביו, במקום שתהיה נר לרגליו ותסייע לו - דווקא מתפקדת כמשקולת שמעיקה עליו? על הויתורים וההתבטאויות הסותרות של נתניהו לאורך דרכו הפוליטית.

 [עושים פוליטיקה] דברים שרואים מכאן, חלק א': מדוע פוליטיקאים מהימין נוטים שמאלה כשהם מתמנים לראשות הממשלה? ראיון עם ח"כ לשעבר אריה אלדד | File Type: audio/mpeg | Duration: 44:02

בפרק ההשקה של הפודקאסט החדש, דפנה ליאל משוחחת עם ח"כ לשעבר אריה אלדד על השאלה - מדוע נדמה שראשי ממשלות מהימין משנים את עמדותיהם ונוטים שמאלה כשהם מגיעים לכס ראשות הממשלה? האם, כמאמר השיר המפורסם, דברים שרואים מכאן לא רואים משם?

Comments

Login or signup comment.